De zoekwoordenplanner van Google is het bekendste hulpprogramma, die gebruikt wordt bij het maken van een zoekwoorden analyse. Met de zoekwoordenplanner kun je zoekwoorden vinden, zoekvolumes en hoe groot de concurrentie is. Hoe werkt de zoekwoordenplanner De zoekwoordenplanner van Google geeft je de mogelijkheid om verschillende zoekwoorden te vinden die jou doelgroep gebruiken. Deze zoekwoorden gebruiken ze voor hun zoekopdrachten…. Lees verder »
Rich snippet zie je redelijk vaak voorbij komen in de zoekresultaten van Google. Zoekresultaten met een rich snippet vallen meer op tussen alle anderen. Wat is een rich snippet Een rich snippet is extra informatie die toegevoegd wordt aan de zoekresultaten in Google. De titel, url en meta description worden aangevuld met rijke data. Zo kun je meer vertellen over… Lees verder »
Zoekwoorden vormen de basis van SEO, maar je kunt wel stellen dat zoekwoorden grotendeels de basis zijn voor een website. Het maken van een goede zoekwoorden analyse is daarbij van belang. Het gebruik maken van zoekwoorden hulpprogramma’s kan daarin niet ontbreken! Welke hulpprogramma is de beste Er zijn verschillende programma’s die je kunnen helpen in je zoektocht naar de juiste… Lees verder »
Bij het schrijven van een tekst, voor een website, moet je er rekening mee houden dat mensen kort de aandacht hebben. Daarom is het verstandig om onderstaande tips te gebruiken wanneer je een webtekst gaat schrijven. Het zorgt voor een betere webtekst voor jou website. Naast de tekst zijn er nog een aantal andere zaken waaraan je moet denken wanneer… Lees verder »
Het maken van een goede zoekwoorden analyse biedt zowel mogelijkheden voor zoekmachine optimalisatie als zoekmachine adverteren. Aan de hand van een goede zoekwoorden analyse kun je bepalen welke content je wilt plaatsen op je website. Je kunt tevens bepalen op welke zoekwoorden je wilt adverteren. Voordelen zoekwoorden analyse Structuur aanbrengen in de content die je wilt aanbieden Landingspagina’s maken, voor… Lees verder »
Je staat op het punt om een nieuwe website te maken (laten maken) of je bent toe aan een nieuwe website. In beide gevallen kan het geen kwaad om onderstaande stappen te doorlopen, om tot een goede website te komen met de daarbij horende vervolgstappen. Aan een website zonder bezoekers heb je uiteindelijk niet veel! Wanneer het om een geheel… Lees verder »
Koop jij nog wat je wilt? Ben jij al verslaafd? Aan hoeveel experimenten heb jij al mee gedaan? Dit zijn vragen waarop jij het antwoord denkt te weten maar is dit wel zo? In de aflevering “What makes you click” van tegenlicht krijg je te zien hoe de online wereld aan het veranderen is en kom je er achter dat… Lees verder »
De expanded text ads (ETA)ook wel uitgebreide tekstadvertenties genoemd zijn de nieuwe advertenties binnen Google AdWords. Je kunt dus nu aan de slag om de expanded text ads aan te maken! Wat is er verandert en waar moet je op letten? Wat is er verandert met de expanded text ads? Zoals bekend zijn de advertenties aan de rechterzijde van de… Lees verder »
A/B testen is een manier van testen die heel toepasbaar is binnen de online marketing. A/B testen is een manier om 2 varianten te testen onder de bezoekers van een webpagina. Hierbij wordt er gekeken welke variant het meest het gewenste effect heeft. In de basis is A/B testen niet zo moeilijk. Je hebt van een bepaalde pagina twee varianten…. Lees verder »