Wat zijn zoekwoorden

Zoekwoorden zijn de woorden die een persoon invoert bij een zoekopdracht in een zoekmachine, zoals Google. Hierbij kan de persoon één of meerdere zoekwoorden gebruiken. Je hebt short tail en long tail zoekwoorden.

Wat zijn long tail & short tail zoekwoorden?

Wanneer er één woord gebruikt word bij een zoekopdracht, wordt dit een ‘short tail keyword’ genoemd. Worden er meerdere woorden gebruikt, dan spreek je van een ‘long tail keyword’.

Met een zoekwoorden analyse kun je onderzoeken met welke zoekwoorden er gezocht wordt, wat andere relevante zoekwoorden zijn, hoeveel erop gezocht wordt en hoe groot de concurrentie is.

online-marketing-diensten

Een goede zoekwoorden analyse is de beste basis voor een website. Aan de hand van deze analyse kun je de bestaande pagina’s optimaliseren en nieuwe pagina’s aanmaken. Zorg ervoor dat de tekst voldoet aan de richtlijnen voor een goede SEO tekst.

Waarom long tail?

Wanneer een persoon meerdere zoekwoorden gebruikt bij zijn zoekopdracht, zal dit er voor zorgen dat Google beter kan begrijpen wat de persoon zoekt. Met gevolg dat Google resultaten toont die beter overeen komen met de zoekopdracht. Steeds meer mensen gebruiken meerdere zoekwoorden.

Voordeel van long tail!

Iedereen wil scoren op de zoekwoorden waar veel mensen op zoeken. Dit betekent dat de concurrentie hierin groot is. Dit maakt het lastiger om hoog te scoren in Google. Op de long tail zoekwoorden zoeken minder mensen en is de concurrentie ook lager. Op deze woorden kun je dus makkelijker scoren binnen Google.

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone