Zoekwoordenplanner Google

De zoekwoordenplanner van Google is het bekendste hulpprogramma, die gebruikt wordt bij het maken van een zoekwoorden analyse. Met de zoekwoordenplanner kun je zoekwoorden vinden, zoekvolumes en hoe groot de concurrentie is.

Hoe werkt de zoekwoordenplanner

De zoekwoordenplanner van Google geeft je de mogelijkheid om verschillende zoekwoorden te vinden die jou doelgroep gebruiken. Deze zoekwoorden gebruiken ze voor hun zoekopdrachten.

De zoekwoordplanner staat bij de hulpprogramma’s van Google AdWords.

Stap 1. Selecteer; Nieuwe zoekwoorden zoeken met een woordgroep, website of categorie.

zoekwoordplanner Google nieuwe zoekwoorden

Stap 2. Welke zoekwoorden weet ik?

Bij het maken van een zoekwoorden analyse maak je gebruik van verschillende opties om tot een aantal zoekwoorden te komen. Gebruik een aantal van deze zoekwoorden in het hulpprogramma, zo krijg je voor deze zoekwoorden de zoekvolumes maar ook gerelateerde zoekwoorden.

zoekwoordplanner Google zoeken

  • Vul een aantal zoekwoorden combinaties in, gescheiden door een komma.Voorbeeld: schoenen, damesschoenen, herenschoenen, hardloopschoenen.
  • Optioneel. Je kan eventueel kiezen om een URL en/of een productcategorie op te geven.
  • Klik op Ideeën opvragen.

zoekwoordplanner Google ideeen

Je hebt nu een compleet overzicht gekregen van de zoekwoorden, suggesties, zoekvolumes en de concurrentie. Aan de rechterzijde bovenaan staat hoeveel zoekwoorden er in totaal zijn, aan de hand van de opgegeven zoekwoorden. Deze kun je downloaden, zodat je die kunt gebruiken als basis voor je volgende stappen.

zoekwoordplanner Google downloaden

Stap 3. Bepaal welke zoekwoorden voor jou relevant zijn

Bekijk de verschillende zoekwoorden en bepaal of ze relevant zijn en/of je daarvoor content kan creëren.

Stap 4. Met welke zoekwoorden begin ik

Uiteindelijk wil je in zoveel mogelijk zoekwoorden voorzien, maar uiteindelijk moet je ergens beginnen. Het kan daarom lonen om je te richten op zoekwoorden, waar weinig concurrentie in is, in combinatie met veel zoekverkeer. Deze zoekwoorden zijn schaars en mochten deze er niet zijn richt je dan eerst op zoekwoorden met een lage concurrentie. Deze zoekwoorden zorgen ervoor dat je sneller rankt binnen Google!

Wanneer je pagina’s gaat schrijven (42 Tips voor een goede webtekst) en aanmaken moet je letten op een aantal punten om beter te scoren binnen Google.

online-marketing-diensten

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *